Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    UWAGA: Ze względów bezpieczeństwa, obsługa bezpośrednia w Urzędzie Skarbowym w Pleszewie jest wstrzymana do odwołania.
    W tym czasie klienci mogą korzystać wyłącznie z form zdalnego kontaktu z jednostką. Numery uruchomionych telefonów oraz adres e-mail można znaleźć w zakładce "Kontakt". Dla osób, które chciałyby złożyć pisma lub deklaracje w formie papierowej (bez potwierdzenia wpływu), przed wejściem do urzędu wystawiona została urna na dokumenty.

    NOWE ZASADY OBSŁUGI PODATNIKA


    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Od 3 sierpnia 2020 roku sprawę w urzędzie załatwisz wyłącznie po dokonaniu rezerwacji planowanej wizyty.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Pleszewie możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:

    Godziny przyjmowania umówionych klientów znaleźć można na stronie urzędu w zakładce "Kontakt" (kliknij, aby przejść do strony).
     

    JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZAŁATWIENIA SPRAWY


    Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług (kliknij, aby przejść do strony).
     

    SPRAWY MOŻNA ZAŁATWIĆ ONLINE BEZ WYCHODZENIA Z DOMU


    Sprawy podatkowe możesz załatwić na Portalu Podatkowym pod adresem www.podatki.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie) i serwisie www.biznes.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie.

    Więcej o tym, jak załatwiać sprawy online znajdziesz na naszej stronie internetowej w zakładce "Załatwiaj sprawy podatkowe nie wychodząc z domu" (link otwiera się w nowym oknie).
     

    KONTAKT TELEFONICZNY I ELEKTRONICZNY Z URZĘDEM


    Aktualne dane kontaktowe oraz godziny obsługi można znaleźć na stronie naszego urzędu w zakładce "Kontakt" (kliknij, aby przejść do strony).

    SKARGI I WNIOSKI


    Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków regulują przepisy:

    • Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2018 r., poz. 2096),
    • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5 poz 46).

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej na adres e-mail us.pleszew@mf.gov.pl (link otwiera okno edycji wiadomości w programie obsługującym pocztę elektroniczną), a także ustnie do protokołu. Skargi i wniosku można także składać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej. W tym celu należy założyć własne konto na platformie ePUAP za pośrednictwem strony www.epuap.pl. Elektroniczna skrzynka podawcza umożliwia przesłanie dokumentów poprzez wypełnienie właściwego formularza.

    Skargi i wnioski zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe komórki organizacyjne Urzędu Skarbowego w Pleszewie albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Urzędu Skarbowego w Pleszewie, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Uwaga:

    Skargi lub wniosku nie można złożyć telefonicznie.

    Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

    Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego: „W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego."

    Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Pleszewie:

    Wyznaczeni przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pleszewie pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach od 8.00 do 15.00.
    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pleszewie lub wyznaczony Zastępca Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pleszewie przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.

    Dodatkowo możliwe jest złożenie skargi lub wniosku Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Pleszewie lub wyznaczonemu Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pleszewie bądź innemu wyznaczonemu pracownikowi, w środę od godziny 15:30 do godziny 16:30, po wcześniejszym uzgodnieniu, np. telefonicznym pod numerem telefonu 62 508 17 77.

    Skargi i wnioski wnoszone na piśmie należy kierować na adres:

    Urząd Skarbowy w Pleszewie
    ul. Bogusza 6
    63-300 Pleszew

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 17.05.2016 Data publikacji: 17.05.2016 15:02 Data ostatniej modyfikacji: 07.08.2020 18:24
    Autor: Krzysztof Simanowicz Osoba publikująca: Miłosz Zalewski Osoba modyfikująca: Natalia Banaszak
    Rejestr zmian