Kontrola zarządcza

    Kontrola zarządcza

    Kontrola zarządcza

    Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej należy do obowiązków kierownika jednostki, stosownie do zapisów art. 69 ust. 1 pkt 3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305).

    W sprawach kontroli zarządczej Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu wraz z podległym urzędem celno-skarbowym i urzędami skarbowymi stanowi jedną jednostkę, której kierownikiem jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.

    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu jest zobowiązany do zapewnienia adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w kierowanej jednostce.

    Zgodnie z art. 68 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:

    1. zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
    2. skuteczności i efektywności działania;
    3. wiarygodności sprawozdań;
    4. ochrony zasobów;
    5. przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania;
    6. efektywności i skuteczności przepływu informacji;
    7. zarządzania ryzykiem.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 05.06.2015 Data publikacji: 05.06.2015 15:40 Data ostatniej modyfikacji: 16.07.2021 11:32
    Autor: Miłosz Zalewski Osoba publikująca: Miłosz Zalewski Osoba modyfikująca: Natalia Banaszak
    Rejestr zmian