Start pilotażu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w Wielkopolsce

Start pilotażu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w Wielkopolsce

Start pilotażu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w Wielkopolsce

Plakat informacyjny: Testujemy nowy model obsługi klienta telefonicznego. Jeden numer infolinii w województwie wielkopolskim 22 460 59 91
  •  Wielkopolska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 91.
  • Rozpoczęcie testów planowane jest na 4 września br., a ich zakończenie – 29 września br.
  • Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją  tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
  • Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

W ramach pilotażu infolinii, klienci KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.

KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.

Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.

Podstawowe informacje o infolinii:
Numer telefonu: 22 460 59 91
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:
• Ogólna informacja podatkowo-celna,
• Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
• Indywidualna  informacja podatkowo-celna.
• Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Wraz z urzędami z woj. wielkopolskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. podlaskiego i małopolskiego.

****

Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:

• telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
• telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
• telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).