- W zeszłym tygodniu, w Urzędzie Skarbowym w Gnieźnie odbyło się szkolenie dla osób bezrobotnych.
- Zorganizowano je wspólnie z Powiatowym Urzędem Pracy oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Wydarzenie było adresowane dla osób bezrobotnych, zakładających po raz pierwszy własną działalność gospodarczą. Przyszli przedsiębiorcy mogli uzyskać niezbędne informacje na temat rozliczeń podatkowych firmy, a także kwestii związanych z zasadami przydzielania dotacji oraz warunków jakie powinna spełniać osoba ubiegająca się o dotację z tytułu rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Nasi eksperci z Urzędu Skarbowego w Gnieźnie opowiedzieli o rejestracji i aktualizacji działalności gospodarczej oraz związanych z tym zagadnieniach, rejestracji podatnika w rejestrze podatników podatku VAT, składaniu deklaracji podatkowych, kasach fiskalnych, Jednolitym Pliku Kontrolnym oraz ulgach w spłacie zobowiązań. Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy przybliżyli zasady zawierania umów, a także obowiązki jakie wynikają ze współpracy z ich urzędem. Natomiast, pracownicy gnieźnieńskiego Inspektoratu ZUS zaprezentowali dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze stosowane przez ZUS w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej.
To kompleksowe szkolenie miało na celu, wyposażenie słuchaczy w wiedzę, potrzebną do rozpoczęcia swojej własnej działalności gospodarczej.
Na koniec spotkania słuchaczom wręczono zaświadczenia o jego ukończeniu.