«Powrót

Już 10 mln wizyt zarezerwowanych przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Już 10 mln wizyt zarezerwowanych przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Już 10 mln wizyt zarezerwowanych przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Grafika z napisem Już 10 mln zarezerwowanych wizyt. Umów wizytę w urzędzie skarbowym.
  • Wizyty w urzędzie skarbowym najczęściej rezerwują podatnicy, którzy chcą uzyskać zaświadczenie, załatwić sprawę związaną z podatkami majątkowymi lub z rozliczeniem PIT.
  • 10 mln umówionych wizyt od początku działania usługi to średnio 385 tys. wizyt w urzędach skarbowych miesięcznie. Średni czas obsługi podatnika w ostatnim roku wyniósł 18 minut.
  • Aby uniknąć stania w kolejce i mieć pewność szybkiego załatwienia sprawy warto zaplanować swoją wizytę. Można to zrobić nawet z 21-dniowym wyprzedzeniem.
  • Nie zawsze trzeba jednak wizytę umawiać. Warto wiedzieć kiedy nie musimy tego robić.

W całym kraju, od ponad dwóch lat, podatnicy korzystają z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". W ramach niej mogą m.in. elektronicznie zarezerwować wizytę w wybranym urzędzie. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększamy komfort załatwiania spraw i dbamy o bezpieczeństwo klientów, a także pracowników naszych urzędów

– podkreśla zastępca szefa KAS Anna Chałupa.

Dzięki usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" podatnik ma możliwość zaplanowania spotkania w urzędzie nawet 21 dni wcześniej, w konkretnym dniu o wybranej godzinie. Katalog spraw i wyszukiwarka usług ułatwiają wybór właściwej wizyty, a klient ma pewność, że trafi do eksperta w danym obszarze i uzyska informację, której potrzebuje.

Najczęściej załatwiane sprawy

Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że najczęstszym powodem rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym było uzyskanie zaświadczenia (28%), załatwienie spraw związanych z podatkami majątkowymi (33%) oraz aktualne sprawy związane z rozliczeniem zeznań podatkowych (13%).

Jak umówić lub odwołać wizytę

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:

  1. wybór województwa oraz urzędu,
  2. wybór sprawy do załatwienia,
  3. wybór daty i godziny,
  4. podanie danych i numeru kontaktowego lub adresu email.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją m.in. o stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty. Jeśli umawiamy wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymamy dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Rezerwacji wizyty możemy dokonać także telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym.

Jeśli nie możemy przyjść na umówioną wcześniej wizytę mamy możliwość jej odwołania. Możemy to zrobić telefonicznie dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.pl podając:

  • numer umówionej wizyty,
  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu lub e-mail.

Wprowadzone dane powinny być dokładnie takie same, jak dane, które podaliśmy podczas rejestracji. Dzięki odwołaniu wizyty na którą nie możemy przyjść, inna osoba będzie mogła umówić się w tym czasie do urzędu.

Kiedy nie trzeba umawiać wizyty

Jeśli nie potrzebujemy konsultacji z pracownikiem urzędu, to bez umawiania wizyty możemy:

  • Odebrać zaświadczenie,
  • Dostarczyć opłatę skarbową,
  • Złożyć dokument lub wniosek w punkcie podawczym albo w skrzynce podawczej,
  • Pobrać druki i formularze wniosków.

Podatnicy doceniają nową usługę KAS

Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzymuje po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo zawarte są w niej dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie.

Zachęcamy wszystkich klientów do wypełniania ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki, które pozwalają nam cały czas podnosić jakość obsługi w Krajowej Administracji Skarbowej.