«Powrót

Wspieramy bezrobotnych

Wspieramy bezrobotnych

Wspieramy bezrobotnych

Powitanie słuchaczy przez organizatorów
Uczestnicy szkolenia
Prowadząca szkolenie w trakcie wykładu

W dniu 10 maja 2019 roku w siedzibie Urzędu Skarbowego w Gnieźnie odbyło się spotkanie zorganizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Gnieźnie, na które zostali zaproszeni przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego w Gnieźnie. W spotkaniu tym uczestniczyło 65 osób zarejestrowanych jako bezrobotne w Powiatowym Urzędzie Pracy, starających się o dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

            Przedstawicielka PUP szczegółowo omówiła zasady przydzielania dotacji, warunki jakie powinna spełnić osoba ubiegająca się o  dotację z tytułu rozpoczęcia działalności gospodarczej, kwoty możliwe do uzyskania w tym zakresie oraz obowiązujące przepisy, na podstawie których jest przydzielana dotacja.

            Przedstawicielka ZUS omówiła zasady opłacania składek ZUS w momencie rozpoczęcia działalności gospodarczej, ulgi z jakich można skorzystać, stawki składek oraz deklaracje, które należy składać prowadząc działalność gospodarczą.

            Ostatnia część spotkania została przygotowana przez pracowników US w Gnieźnie panią Agatę Moszyńską oraz pana Macieja Kasprzyka. Pani Agata Moszyńska przedstawiła zagadnienia z zakresu ewidencji podatników rozpoczynających działalność gospodarczą, przekazała informacje dotyczące ustaw z zakresu ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,  informacje o właściwości urzędu skarbowego w sprawach ewidencji, obowiązujące terminy do złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego oraz aktualizacyjnego. Omówione zostały również formy opodatkowania, jakie można wybrać przy rozpoczęciu działalności gospodarczej, oraz wymogi dotyczące dokumentów, druków i przepisów przy rejestracji podatnika na podatek od towarów i usług (ustawy o podatku od towarów i usług).

            Przekazano informacje o rozporządzeniach Ministra Finansów dotyczących kas fiskalnych, zasadach posługiwania się kasą rejestrującą, podmiotach obligatoryjnie zobowiązanych do ewidencjonowania obrotów przy pomocy kasy fiskalnej oraz ulg na zakup kasy.

            W dalszej części zabrał głos pan Maciej Kasprzyk, który omówił tematykę Jednolitych Plików Kontrolnych. Przedstawione zostały informacje o istniejących strukturach JPK, okolicznościach, w jakich są przesyłane przez podatników, oraz możliwościach technicznych ich przesyłania. Poinformowano o terminach, od których obowiązek dotyczy poszczególnych grup podatników. Szczególną uwagę zwrócono na strukturę JPK_VAT, która przesyłana jest bez wezwania przez każdego czynnego podatnika VAT. Zostały zaprezentowane poszczególne pozycje przykładowego pliku JPK_VAT. Przekazano również informacje o istniejących możliwościach podpisywania wysyłanych plików JPK.

            Po zakończeniu spotkania przedstawiciel PUP wręczyła wszystkim uczestnikom zaświadczenia o przebytym szkoleniu.