Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Informacja dotycząca trybu składania skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Grodzisku Wielkopolskim.

    Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków regulują przepisy:

    Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2016, poz. 23),
    rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5 poz 46).
    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej na adres e-mail us.grodzisk-wielkopolski@mf.gov.pl, a także ustnie do protokołu. Skargi i wniosku można także składać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej. W tym celu należy założyć własne konto na platformie ePUAP za pośrednictwem strony www.epuap.pl. Elektroniczna skrzynka podawcza umożliwia przesłanie dokumentów poprzez wypełnienie właściwego formularza.

    Skargi i wnioski zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe komórki organizacyjne Urzędu Skarbowego w Grodzisku Wielkopolskim albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Urzędu Skarbowego w Grodzisku Wielkopolskim, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Uwaga :

    Skargi lub wniosku nie można złożyć telefonicznie.
    Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
    Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego: „W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego."

    Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w Urzędzie Skarbowym w Grodzisku Wielkopolskim.

     

    Wyznaczeni przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Grodzisku Wlkp.,  pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w godzinach od 7.30 do 15.30.
    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Grodzisku Wlkp. lub jego Zastępca przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałek w godzinach od 7.30 do 15.30.
    Dodatkowo możliwe jest złożenie skargi lub wniosku Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Grodzisku Wlkp. lub jego Zastępcy bądź innemu wyznaczonemu pracownikowi, w poniedziałki po godzinie 15.30, po wcześniejszym uzgodnieniu.
    Uzgodnienia godziny można dokonać telefonicznie pod nr 61 44 26 400


    Skargi i wnioski wnoszone na piśmie należy kierować na adres:
    Urząd Skarbowy w Grodzisku Wielkopolskim
    ul. Chopina 7
    62-065 Grodzisk Wielkopolski

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 17.05.2016 Data publikacji: 17.05.2016 14:00 Data ostatniej modyfikacji: 12.02.2019 11:32
    Autor: Krzysztof Simanowicz Osoba publikująca: Miłosz Zalewski Osoba modyfikująca: Cezary Kosman
    Rejestr zmian