Kontrola zarządcza

    Kontrola zarządcza

    Kontrola zarządcza

    Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu jest zobowiązany do zapewnienia adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w kierowanej jednostce. Zgodnie z art. 68 ustawy o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013 r. ze zm.) kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:

    • zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi;
    • skuteczności i efektywności działania;
    • wiarygodności sprawozdań;
    • ochrony zasobów;
    • przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania;
    • efektywności i skuteczności przepływu informacji;
    • zarządzania ryzykiem.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 27.02.2017 Data publikacji: 27.02.2017 17:51 Data ostatniej modyfikacji: 27.02.2017 17:51
    Autor: Natalia Banaszak Osoba publikująca: Natalia Banaszak Osoba modyfikująca: Natalia Banaszak
    Rejestr zmian